Romeo Dobocan pentru presedintia Consiliului Judetean Maramures
  • Acasă
  • Proiecte candidatură – Consiliul Județean
    • Soluția DOBOCAN în economie
    • Soluția DOBOCAN pe infrastructura aero
    • Soluția DOBOCAN pe energie verde
    • Soluția DOBOCAN pe conectivitate și coeziune rutieră
    • Soluția DOBOCAN pe turism
    • Soluția DOBOCAN pentru mediu
    • Soluția DOBOCAN împotriva risipei banului public
    • Soluția DOBOCAN pe sănătate
    • Soluția DOBOCAN pe agricultură
    • Soluția DOBOCAN pe infrastructură rutieră
    • Soluția DOBOCAN pentru tineri calificați
  • Galerie media

Creșterea gradului de conectivitate și a coeziunii teritoriale interne

Soluția DOBOCAN pe conectivitate și coeziune rutieră
Dezvoltarea traficului rutier și feroviar cu Ucraina
Includerea în Masterplanul viitor de transport a subtraversării Gutâiului
Respect pentru dezvoltare!

Conectivitatea redusă cu regiunile învecinate din Ucraina este o problemă majoră pe care o are județul. Granița comună cu Ucraina se întinde pe o distanță de peste 100 de km. Cu toate acestea, există un singur punct de trecere a frontierei, la Sighetu Marmației, pe un pod cu o singură bandă pe sens. Din această cauză, relațiile de cooperare și de transport cu vecinii ucrainieni sunt aproape inexistente. Punctul de frontieră se pretează doar la micul trafic transfrontalier. Este nevoie și voi susține construirea unui pod cu 4 benzi, care va deservi traficul greu și ușor. În paralel trebuie dezvoltat transportul pe calea ferată.

Conectivitatea redusă cu regiunile învecinate din Ucraina este o problemă majoră pe care o are județul. Granița comună cu Ucraina se întinde pe o distanță de peste 100 de km. Cu toate acestea, există un singur punct de trecere a frontierei, la Sighetu Marmației, pe un pod cu o singură bandă pe sens. Din această cauză, relațiile de cooperare și de transport cu vecinii ucrainieni sunt aproape inexistente. Punctul de frontieră se pretează doar la micul trafic transfrontalier. Este nevoie și voi susține construirea unui pod cu 4 benzi, care va deservi traficul greu și ușor. În paralel trebuie dezvoltat transportul pe calea ferată.

Legarea celor două zone ale Maramureșului, printr-o subtraversare a Munților Gutâi, a devenit subiect de bășcălie după ce idea a fost aruncată în derizoriu de politicieni prin modul în care a fost expusă și folosită în campaniile electorale trecute.  O astfel de investiție se impune a fi demarată în următorii 10 ani. Nevoia unui astfel de proiect se impune pornind de la cifrele de trafic și creșterea necesității conectivității nord – sud. Avem, în zonă, exemplele Austriei, Croației, Sloveniei în cee ace privește efectul dezvoltării unei țări și a optimizării prețurilor de cost la transport prin acest tip de infrastructură. Printr-o politică susținută de lobby este necesar a determina Guvernul României să includă în Masterplanul de transport construirea unui tunel care să traverseze Munții Gutâi pe traseul DN18. Conform standardelor de cost din anul 2018 elaborate de Ministerul Transporturilor, execuția unui km de tunel rutier costă 31,04 milioane de euro. Lucrarea poate fi finanțată aproape integral din fonduri europene. În România este o inerție în a ocoli astfel de construcții. Țara are sub 2 km de tunel, în timp ce Ungaria, al cărei relief se pretează mai puțin la astfel de construcții, are un număr dublu de kilometri de tunel.

Master Planul General de Transport al României pentru anul 2030, care cuprinde investițiile prioritare în domeniu de la nivel național, prevede următoarele investiții în domeniul rutier pentru județul Maramureș:

  • Construcția Drumului Expres Turda – Baia Mare – Satu Mare – Petea (320 km, 2.124 mil. Euro) – termen de execuție 2030-2032;
  • Modernizarea Drumului TransRegio Bistrița-Salva-Moisei-Cârlibaba (203 km, 205 mil. Euro) – termen 2024-2025;
  • Modernizarea Drumului TransEuro Iacobeni-Borșa-Sighetu Marmației-Negrești Oaș (235 km, 197 mil. Euro) – termen 2024-2025.

Copyright © solutiadobocan.ro. Toate drepturile rezervate.

  • Acasă
  • Proiecte candidatură
  • Galerie media